داروخانه Casanueva

 

این داروخانه در فضایی به مساحت 180 مترمربع تعبیه شده است. نکته اول در طراحی این داروخانه، نمای بیرونی آن است. عبارت FARMACIA با صفحات درخشان LED در خیابان خودنمایی می کند. 




این تابلو در داخل ویترین داروخانه و در فاصله کف تا سقف جانمایی شده است. این تابلو علاوه بر نمایش هویت و کاربری مکان، حفاظی مناسب در مقابل نور خورشید در نمای اصلی داروخانه می باشد.



این تابلو در شب دارای کاربردی متفاوت است و به یک فرم انتزاعی تبدیل می شود و نمایش و نشانه ای برای شناخت داروخانه از فواصل دور می باشد. نکته دوم در طراحی داخلی این داروخانه می باشد. استفاده از رنگ سبز در کف، دیوار و سقف داروخانه، فضای آرام بخشی را پدید می آورد.



همچنین استفاده از صفحات مارپیچ و براق سفیدرنگ برای نمایش محصولات، یک صحنه جدید را برای عرضه ی محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی به نمایش می گذارد.



تمامی ابزارِ نما و طراحی داخلی و مبلمان این داروخانه به صورت پیش ساخته آماده شده است. در این داروخانهاز دو رنگ استفاده شده است، رنگ سبز که نمادی از رشته شیمی و محصولات شیمیایی است و رنگ سفید که نمادی از بهداشت و پاکیزگی است. فرآیند خرید و فروش دارو در این مکان به صورت مکانیزه انجام می شود و تهویه هوا و سیستم روشنایی نیز به صورت مدرن صورت گرفته است.



سیستم روشنایی به همراه مبلمان، فضای کارامدی را به وجود می آورد. در حال حاضر، این داروخانه به یک نشانه جدید شهری در مورکیا تبدیل شده است.




منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز

/ 0 نظر / 10 بازدید